El Garmo Negro, el 3000 d’aquest 2025

General

El divendres 5 de setembre vam instal·lar-nos al refugi de Casa de Piedra, situat al balneari de Panticosa, així l’endemà ens va permetre sortir ben d’hora per pujar al Garmo Negro de 3051 m. Un grupet de 21 persones i una mitjana de 7h 30′ amb 1450 m de desnivell i 10,5 km en total. Els més entrenats encara van coronar les puntes de l’Argualas i l’Algas. El diumenge, alguns van aprofitar per escalar i d’altres per pujar al pic de Bacias gaudint d’una bona panoràmica dels cims fets el dia anterior  i del massís de Vinhamala.

Dues jovenetes del CEC coronen el Taillon

General

Ha estat el seu 1r cim de 3.000 m del Pirineu, la Blau i l’Ainet de 7 i 5 anys han pujat al Taillon de 3144 m des del coll de Tendes. Abans s’havien entrenat pujant altres cims com l’Atxurri i l’Anie. Esperem que vagi creixent la nova generació d’aficionades de la muntanya. Felicitats!

Caminades a la fresca

General

Aquest dijous 17 hem realitzar la darrera caminada a la fresca dels dijous d’estiu tot i que cada vegada són menys fresques però la calor no ens priva de gaudir en companyia els entorns del poble.

Focs de st Joan a Gòsol

General

Membres de la junta del CEC i altres amistats ens hem concentrat al càmping de Gòsol per realitzar diverses activitats. Famílies amb nens, jovent i avis, vam fer sortides al seu nivell: Pollegó superior, Pollegó inferior des de la gran diagonal, cresta dels cabirols, escalada a Font Negra, caminades al castell de Gòsol, Fontsanta, i, com no, flama del Canigó a la plaça de Gòsol.

Recorregut al wiki:

34 a Nocturna d’Osona’25

caminades

Finalment la pluja ens va respectar i vam organitzar i participar a la 34a Nocturna d’Osona. Caminada de 9,5 km que la van disfrutar quasi 300 participants de totes les edats. l recorregut pujava per la ruta dels Molins des de la plaça 11 setembre, , continuant cap al castell de Bellpuig (st Julià), seguint per la carena i baixant cap a la Carrera, la Sauleda i arribant des dels terrers de st Marc.Tot ha està possible gràcies a la vostra participació, als incondicionals que ens couen les botifarres, a membres l’esplai Equinocci i a voluntaris que sempre els tenim presents. Prèviament els alumnes de cicle superior de l’escola st Marc de Calldetenes ens van netejar el recorregut dins de las campanya: Let’s Clean up Europe, recollint un total de 55 kg d’escombraries. A les fotos veureu una imatge d’un roure caigut a la mateixa nit i situat sobre el camí de la Nocturna. ;( imatge dun roure caigut