La travessa del parc natural de l’Stelvio, es als Alps Italians, una ruta circular, de molta alçada, molt de temps per sobre dels 3000 mts, grans vistes i molts cims, grans baixades i molt bona neu en general.
                                                                    DIA 1
                                    FORNI-PIZZO TRASERO-REF BRANCA
Sortim de l’aparcament del refugi Forni (2178),seguim l’itinerari que puja cap al refugi Branca, està marcat amb pals, a mig camí trobem un pont que travessa el torrent que tenim a la dreta i s’enfila cap uns tubs (Isola Persa),direcció al Pizzo trasero, anem pujant fins a sortir a un plató, girem a la dreta per passar per sota d’uns seracs i per pendents mes dretes arribem a la pala cimera, no arribem al cim ja que fa mal temps i  no tenim gens de visibilitat, a 200 mts del cim, fem mitja volta i retornem pel mateix lloc per on hem pujat, un cop al pont, només hem de remuntar  els 150 mts de desnivell fins al Refugi C.Branca (2493).

DIA 2
REFUGI BRANCA–REFUGI CASSATI  AMB EL PALON DE LA MARE (3703) I EL MONTE CEVEDALE (3768)

Sortim del refugi Branca (2493) i fem un llarg flanqueig en direcció al glaciar Palon de la Mare, l’acces al glaciar es fa per uns tubs una mica drets,un cop remuntats aquestes pendents, s’aplana i només ens faltarà anar remuntant per unes amplies pales del glaciar fins a sota de l’aresta, depèn de la neu hi pujarem amb esquis o sense (es esquiable),Palon de la Mare (3703), seguim la carena i comencem el descens direcció el Ref Cevedale, baixem amb una barrera rocosa a l’esquerra, a la cota 3150 aprox s’acaba la barrera i  ja posem pells per remuntar cap el cim del Monte Cevedale (3768), es remunta sense cap dificultat.Des del cim, seguim la carena que es dirigeix al Cevedale petit fins al coll on separa els dos cims, allà ,primer per pendents força dretes i desprès per una baixada molt amplia i planera arribem al refugi Cassati (3269).

DIA 3
                   REFUGI CASSATI–REFUGI MARTELLO AMB EL MADRICCIO (3265)
Sortim del Refugi Cassati sense pells i cara avall per la gelera del mateix nom, l’agafem per la banda esquerra per anar a trobar l’entrada a la vall del Pozzo, un cop trobem la vall, posem pells i la remuntem sense gaires dificultats fins el cim del Madriccio (3265), cim molt esquiable, i amb grans vistes.Fem una bona baixada per retrobar la gelera un altre cop i seguir-la una mica mes avall fins que veiem el refugi Martello, posem pells i remuntem els 200mts que ens separen del refu (2610).

DIA 4
REFUGI MARTELLO–REFUGI PIZZINI AMB EL MARMOTTA (3330) I EL CEVEDALE(3768)

Sortim amb pells del refugi Martello (2610),comencem a pujar per la gelera que mes tard ens portarà cap al refugi Cassati, remuntem la gelera per anar a trobar l’entrada de la primera vall que se’ns obre a l’esquerra i per fàcils pendents anem remuntant fins el pic Marmotta (3330). Baixem un altre cop fins la gelera i enfilem direcció al Cassati, aquí tenim dues opcions, arribar al Cassati i saltar directes al refugi Pizzini o be, seguir remuntant les pales que baixen del Cevedale fins la cota 3550 i anar a buscar una baixada espectacular entre seracs i per una neu bonissima. Nosaltres hem fet aquesta segona opció, amb l’afegit d’acabar d’arribar al Monte Cevedale per acabar d’aprofitar el dia. Fem una baixada fantàstica per el glaciar di Cedèc fins el refugi Pizzini.

DIA 5
                                                      GRAN ZEBRÚ (3851)

Deixem material al refugi,ja que hi tornarem a dormir, comencem remuntant direcció al coll del Pale Rosse, fins que a la dreta s’obre i per una pala entrem a la gelera del Gran Zebrú, la pendent es va inclinant i acaba sent força dreta, pugem amb esquis als peus fins a sota d’una canal  (45º) que ens donarà accés a la pala cimera. Alguns deixen els esquis a peu de canal i d’altres els pugen a l’esquena. Amb grampons, fem la canal i la pala cimera , uns 50 metres abans d’arribar al cim deixem els esquis ja que s’adreça i es un tram delicat,l’arribada al cim es per una aresta fineta espectacular. La baixada del cim es pot fer esquiant, però amb molta precaució ja que un error i……Un cop hem baixat fins l’inici de les primeres rampes dretes, podem anar al refugi o acabar d’aprofitar el dia i remuntar el coll de la Pale Rosse i algun altre coll proper, fàcils de pujar i amb una neu fantàstica d’esquiar.

DIA 6
               REFUGI PIZZINI–REFUGI C.BRANCA–FORNI  AMB MONTE PASQUALE

Ultim dia,sortim del Pizzini(2706) remuntem el glaciar del Cedec, una gran pujada entre seracs però amb pales de bon pujar, remuntem el coll del Monte Pasquale i des d-aquí amb uns flanquejos una mica exposats arribem al cim (3553), treiem pells i anem a buscar l-entrada a la gelera Rosole, per baixar fins el refugi C.Branca i daqui per el fons de la vall fins a Forni que es on tenim el cotxe.
La travessa la vam fer per Setman Santa del 2014 en : Joan A. Bricall, Miquel Erra, Albert Isús i jo, en Marc Reniu

FOTOS MARC      FOTOS ALBERT

mafsi

About mafsi

Podràs tramitar la targeta de federat amb nosaltres, gaudir de material tècnic de muntanya, préstec de llibres i mapes, descomptes en les activitats, etc.